Forfatter Emne: Forudbetaling af nye leverandører  (Læst 1539 gange)

admin

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Forudbetaling af nye leverandører
« Dato: April 28, 2015, 04:10:40 pm »
Vi bruger en del underleverandører til programmeringsarbejde. Vi bliver også jævnligt kontaktet af nye firmaer, der gerne vil lave noget for os. Og i denne branche er det ikke ualmindeligt med en betalingsmodel, der indeholder en betaling, når man indgår aftalen. Pas på med det! Du ved jo ikke om den person, du snakker i telefon med eller e-mailer med er en helt anden end han giver sig ud for at være. Så: Aldrig forudbetaling til nogen, som du ikke har et etableret forretningsforhold med eller som ved hvor bor rent fysisk.
På et tidspunkt, hvor jeg faktisk havde behov for en partner, der kunne stå for noget spil-lignende udvikling, blev jeg tilbudt et partnerskab incl. et mindre aktieopkøb i et spiludviklingsfirma. Lige som jeg stod og havde brug for det. Det var jo heldigt. Lige indtil jeg brugte Google Streetview til at kigge lidt på deres adresse. Græsmark. Men så heldig behøver man jo ikke altid at være - det er jo nemt nok at opgive en adresse i et eller andet kontorfællesskab eller en større kontorbygning. Så smart havde ham her bare ikke været.
Problemstillingen gælder selvfølgelig en hvilken som helst branche. Eller for den sags skyld et hvilket som helst køb.

admin

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Sv: Forudbetaling af nye leverandører
« Svar #1 Dato: September 16, 2015, 09:47:29 am »
Her er dagens eksempel på et tilbud, jeg ikke vil spilde tid på, at følge op - sendt fra en gmail adresse:
Hi ,

I am Matt, representing a software

development company based in India. We have been partnering with various

companies over US, UK, South Africa, Australia and Europe.

OUR DEVELOPMENT SERVICES INCLUDE:

1. Website Development

2. Ecommerce Development

3. Domain and Webhosting